zondag 30 augustus 2015

Dotje overleden en Chica jarig

Met een dubbel gevoel schrijf ik deze blog.

Wat meteen opvalt, zal de nieuwe lay-out en de nieuwe url zijn. Bij de vorige service, vroegen ze plots geld om online te kunnen blijven. Dan weet ik al hoe het verhaal zal aflopen, daarom ben ik verhuisd. Hopelijk nu definitief en ik hoop ook dat jullie de nieuwe look mooi vinden.
Ik ben nog bezig met de oude berichten handmatig te kopiƫren, automatisch lukt het niet.

En dan nu het slechte nieuws: mijn lief, klein Dottebolleke is dan toch zachtjes naar de regenboogbrug gegaan .



Na mijn vorige blog begon ze minder actief te worden en het was net een kaarsje dat uitdoofde.

Op donderdagavond 27 augustus vond ik haar in haar huisje. Ze is gelukkig rustig en zelf gegaan, daar ben ik blij om. Bovendien is ze ook nog erg schattig gestorven: op haar rugje met haar pootjes op het buikje. Het hele verhaal kun je op haar pagina lezen.

De avond voor haar dood (woensdag) heb ik nog een havermoutpapje met kattenmelk gemaakt. Daar was ze zo dol op en ook die avond heeft ze heerlijk gesmuld. Ik dacht toen nog: "meisje, misschien is dit je laatste avondmaal" .



Vrijdagochtend ben ik naar mijn dierenarts (en vorige werkgever) gegaan om een stukje klei te halen, zodat ik pootafdrukjes kon maken.
Die middag heeft een vriendin me naar het crematorium gebracht.
Zaterdag werd mijn bolleke al gecremeerd en namiddag kon ik haar al terug halen. Nu zijn we weer samen en compleet.


Lief, klein Dotje, wat ga ik jouw schattig snoetje missen. En het geluid van jouw trippelende voetjes op de verdieping en in het wiel .

Verdriet en vreugde kunnen dicht bij elkaar liggen. Want Chica is vandaag jarig! 8 jaar geleden adopteerde ik mijn duifje met een kuifje. We hebben al zoveel meegemaakt, ze heeft zoveel gezondheidsproblemen achter de rug, maar ze is er nog steeds. Mijn taaie meid!
Op naar nog vele jaren meer (maar alsjeblieft zonder eieren!)

Haar neusdop ziet er weer normaal uit en het niezen heeft ook weer normale proporties aangenomen. Geen idee wat er nu mis was. Ik heb wel weer 1x waterige ontlasting gezien dat naar een ei kan verwijzen. Haar gewicht is nog altijd een normale 120 g dus ik hoop dat ik me vergis... .



Snowy heeft momenteel veel last van de rui en daarmee ook weer van zijn mondje en spijsvertering. Onlangs schreef ik dat zijn oogje witte vlekken begon te vertonen en dat panacur niets uithaalde. Ondertussen blijven de witte vlekken zich uitbreiden, maar hij lijkt er geen last van te hebben.


Zei iemand snoep ?



Konijnenlogica: eerst hooi uit de pot graven en dan eten .



Indy is ook volop aan het ruien en eet al enkele dagen wat trager haar brokjes op. Toevallig hangt het wel samen met het overlijden van Dotje...
Ik merk wel dat de witte vlekjes in haar nek loskomen en dat er donkere haren onder zitten. Zou ze dan opnieuw helemaal bruin worden?

Vorige keer schreef ik al dat ze haar territorium aan het uitbreiden was. Nu durft ze - met behulp van de mat - ook al in de badkamer gaan. Vanmorgen heeft ze alle hoekjes uitgebreid onderzocht. Trots op mijn mooie meid !



Ook in het huishouden helpt ze goed mee. Hier zie je haar de dekentjes van Snowy opvouwen .



Maar buiten spelen blijft haar favoriete bezigheid. Jammer dat het binnenkort kouder wordt en het dan niet meer gaat.


Ingang bewaken .


Zie je wel dat mijn pluizepoep hierin past .



En voor de mensen die denken dat ze altijd een energiebommetje is... we kunnen ook heerlijk genieten van knuffeltjes hoor .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten