zondag 27 december 2015

Update Snowy

Omdat velen onder jullie zo meeleven, houd ik jullie hier op de hoogte. Dat is iets gemakkelijker dan iedereen individueel te mailen.

Ik heb Snowy 2 dagen en nachten boerenkool, wortelloof en druiven met de hand gevoerd omdat dit het enige was wat hij wilde eten. Langzaamaan begon hij dan ook een paar sprietjes hooi te eten, weer zijn kruidenrol, gedroogde kruiden en wat brokjes. Op die laatste viel hij zelfs aan 's morgens! 's Avonds eet hij flink bijna zijn hele groenteschotel op, op het witloof na.
Zijn keuteltjes blijven helaas hard en piepklein.
Ik had het knarsgeluid al enkele dagen niet meer gehoord en zijn ademhaling was iets trager, ca. 90 à 100.

Gisterenavond was hij ook flink aan het eten van een vers plukje hooi. En plots hoor ik het knarsgeluid weer, heel luid en minuten aan een stuk! Hij bleef maar tegen zijn mondje wrijven en hoestte/nieste 1 keer heel slijmerig. Net als het konijn in dit filmpje. Dus niet de kleine hoestjes die je ziet, maar het rare geluid op het einde van zo een bui.



Sindsdien is zijn ademhaling weer sneller en maakt hij het geluidje weer vaker, maar dan niet meer zo luid en lang. Toch blijft hij eten van groenten, brokjes en kruiden. Afgelopen nacht knaagde hij zelfs 1 keer aan zijn wortelhuis. Hij trekt zich wel weer terug in zijn huisje en komt niet meer knuffelen.

M.a.w. ik weet zelf niet goed hoe het gaat. Qua eten alleszins beter, dat is een klein lichtpuntje. Maar ik begin me wel af te vragen of zijn darmwerking ooit weer normaal wordt en of hij ooit zonder medicijnen zal kunnen. Volgens konijnen.nl kan het weken duren voor de darmwerking na darm-immobiliteit weer normaal verloopt. En zijn leeftijd speelt niet in zijn voordeel. 
Ik hoop alleen maar dat zijn hartje of een neurologische aandoening niet de oorzaak is van zijn trage darmen, want die dingen kan ik niet behandelen.

Duimen maar weer. Maar geef toe dat hij een vechtertje is die niet gauw opgeeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten