zondag 6 juni 2010

Update Fluffy en andere dingen

Inmiddels lijkt Fluffy weer aan de beterhand te zijn. 's Morgens vind ik vaak nog een plas met bloed er in maar ze houdt het ook de hele nacht op. Gedurende de dag zie ik de plassen dan normaal geel worden. Ze lijkt alleszins geen pijn te hebben want ze ligt ontspannen, eet goed en is vrij speels. Dit is bv. een plas die ik gisteren van haar vond (ze plast eigenlijk nooit op de grond).



Ik moet trouwens ook mijn houding naar haar toe veranderen. Telkens als er bloed in een plas zit, begint ze het op te likken en ik duw haar dan weg omdat ik het vies vind. Dit ga ik niet meer doen want ze houdt er niet van om aandacht te krijgen om die momenten en loopt dan weg van mij. Ze beseft maar al te goed dat ik haar in de gaten hou en dat maakt haar nerveus. Dit is wel het laatste wat ze kan gebruiken dus ik moet mijn gedrag gaan aanpassen.
De laatste dagen krijg ik ook mailtjes van mensen die niet begrijpen dat er teveel calcium in hooi kan zitten. Voor die mensen zet ik hier volgende link neer, dan zullen jullie begrijpen waarom ik alleen nog maar grashooi geef:
http://www.rabbit.org/translations/dutch/verlagingvanhetcalcium.html
Veel hooisoorten bevatten teveel alfalfa!

En Fluffy heeft in het verleden al eens last gehad van blaasgruis, daarom krijgt ze ook al jaren alleen nog maar spa blauw ipv kraanwater, aangepaste brokjes (Science Selective Mature) en geen groenten die veel calcium bevatten.

Ik krijg ook bezorgde mails van mensen die toch aan een baarmoederprobleem denken. Geloof me: het probleem zit echt in de blaas, dit is mij bevestigd door 2 dierenartsen. De pijnklachten en het bloed wijzen ook richting blaas. Metacam en Baytril zouden ook geen effect hebben op baarmoederkanker. De genezing kan lang duren omdat de medicijnen door een urinebarrière moeten dringen en dat schijnt moeilijk te zijn.

Hier een bewijs dat ze zich goed voelt, met dit project is ze al enkele dagen bezig Smile



En zo zie je welke gewoontes er insluipen bij een innig koppeltje, ze slapen zelfs in dezelfde houding Laughing



Tot slot nog even mijn mooie Misty showen. 's Morgens is ze ook wakker en ik nam haar mee naar buiten om mooie foto's te maken. Geen nood, ze zat in een hoge curverbox en kon onmogelijk ontsnappen! Heeft ze niet het liefste snoetje dat je al ooit gezien hebt? Very Happy




 
Ik had in één van de vorige logjes ook filmpjes beloofd, geloof ik maar heb even geen tijd om ze te maken. Hopelijk lukt het me deze week wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten